שערוריה • הילדים בגבעת מרדכי יושבים כבר ארבעה ימים בבית

    ארי וידר No Comments on שערוריה • הילדים בגבעת מרדכי יושבים כבר ארבעה ימים בבית
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עשרות ילדים חרדים מצויים בביתם למרות ששנת הלימודים נפתחה ביום ראשון השבוע, והסיבה היא החלטת וועד ההורים בגני הילדים בגבעת מרדכי להשבית את הפעילות ב-2 מארבעת גני הילדים בשכונה, עד שהעירייה תעניק להם פתרון ותאפשר את הלימודים בבטחה.

    לטענת ההורים, כפי שסיקרנו באתר 'קול חי', הגנים החרדיים בשכונה אינם בטיחותיים ואינם תקניים, אולם על אף פניותיהם הרבות לעיריית ירושלים, דבר לא זז, נטען.

    מאז יום ראשון עסוקים ההורים בקיום מגעים אל מול העירייה, ואף קיימו פעילות יחד עם חלק מילדי הגן מול לשכת ראש העיר במחאה ל"זלזול" של העיריה כלפיהם, אולם בינתיים ההורים נחושים להשבית את הלימודים בגנים עד להכרעה ברורה בנושא.

    לחצו לקריאת דוח מפגעי בטיחות 1

    לחצו לקריאת דוח מפגעי בטיחות 2

    לחצו לקריאת דוח ביקורת גנים

    ההורים טוענים כי חרף פניותיהם מסרב ראש העיר ניר ברקת ומנכ"ל העירייה אמנון מרחב להיפגש עימם על מנת לדון בנעשה.

    מי שכן נפגשו עימם היו מחזיק תיק החינוך החרדי צביקה כהן וחבר המועצה ישראל קלרמן, אולם למרות הפגישות דבר לא התקדם מבחינת ההורים.

    ועד ההורים מתכוון לקיים ביום ראשון הקרוב הפגנת ענק אל מול העירייה, הפגנה שלדבריהם, אושרה על ידי המשטרה.

    "איננו מבינים איך ראש העיר מסוגל להתעלם מהבטיחות של הילדים שלנו" אומר לאתר 'קול חי' אחד ההורים הזועמים על מה שהוא מכנה "התעלמות של העירייה מהצרכים".

    ההורים אף זימנו השבוע מהנדס בטיחות פרטי שקבע בדו"ח שחיבר כי לפחות שניים מגני הילדים מצויים בבעיות תקניות ובטיחותיות ובהם מפגעים שעלולים לגרום לאסונות.

    מחזיק תיק החינוך החרדי צביקה כהן אמר בתגובה לאתר 'קול חי': "אני מבין את רחשי ליבם של תושבי השכונה. קיימתי בנושא מספר ישיבות, וגם מחר אני אמור להפגש איתם. אני מבין שהעירייה אינה נלהבת לפתוח במקום גן נוסף אבל אנחנו פועלים בנושא".

    בנוגע להיעדר התקינה, כפי שטוענים ההורים, אומר כהן: "אני לא רוצה להעלות על דל מחשבתי את זה שיש רשת פרטית שמפעילה גן ללא שיש לה אישור בטיחות".

    מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לאתר 'קול חי': "העירייה בשיח רצוף יום יומי עם נציגי ההורים והקהילה בניסיון למצוא פתרון לטווח הקרוב לתלמידי הגנים".

    ממשרד החינוך נמסר לנו בתגובה: "קב"ט המחוז יחד עם המפקחת בדקו את המבנים טרם פתיחת השנה ואישרו את פתיחת השנה. באשר לצפיפות יובהר כי בגן ישנם 35 ילדים עם גננת ושתי סייעות בהתאם לתקן".

     



    0 תגובות